Score adviseur die sterk gefilterde afspraken afneemt
Sterk gefilterde afspraken afnemen
In deze klantcase presenteren wij de resultaten van een hypotheekadviseur die in de periode 01-06-19 t/m 31-08-2019 20 bruto sterk gefilterde hypotheekafspraken heeft afgenomen. Van de 20 afspraken is er uiteindelijk 1 afgezegd en zijn er dus netto 19 afspraken bezocht.
Deze adviseur kiest er bewust voor sterk gefilterde afspraken af te nemen. De prijs ligt hoger dan de gefilterde afspraken (€ 262,50 vs. € 225 per bruto afspraak), maar de adviseur betaalt liever meer per afspraak waarbij op voorhand duidelijk is dat de consument met een redelijke mate van zekerheid een hypotheek kan afsluiten. De adviseur focust zich enkel op hypotheken en heeft daarnaast geen andere verdienmodellen die de afspraak interessant zouden kunnen maken wanneer de hypotheekwens onhaalbaar blijkt.
In de tabel ziet u dat wij in deze case voor het maken van dit type afspraak 5 leads nodig hebben voor het maken van een fysieke afspraak. Koopt u bij ons gefilterde afspraken in? Dan ligt het risico voor het aantal benodigde leads per afspraak bij ons.
Op het moment van presenteren (01-10-2019) ligt de conversie van netto afspraak naar deal op 53%. De tabel ‘afspraaktraject’ laat zien dat nog niet alle resultaten op de gemaakte afspraken definitief zijn, waardoor het scoringspercentage nog verder zou kunnen oplopen. Van de netto 19 afspraken zijn 10 afspraken een deal geworden en staan er dus nog 9 in het afspraaktraject. Een gedeelte daarvan heeft nog geen definitief resultaat.
CRM systeem en analyses
Ons CRM systeem helpt de adviseur maximale waarde uit de afspraken te halen. Wij bevestigen de afspraak vrij snel na het inplannen vanuit de naam van de adviseur en nemen het administratieve werk voor aanvang van de afspraak uit handen. Daarnaast helpt het ons de scores op de afspraken realtime te volgen. Op de korte termijn helpt ons dit de kwaliteit van de afspraken te bewaken. Als wij een advertentiecampagne hebben gemaakt die kwalitatief minder goede afspraken oplevert, hebben wij dit heel snel in de gaten.
Afspraken personaliseren
Als wij over een langere periode de prestaties van een adviseur inzichtelijk hebben, zijn wij in staat de afspraken steeds verder te optimaliseren en te personaliseren.
Ons systeem geeft ons specifieke informatie over het profiel van de afspraken waar de adviseur succesvol op is. Zo zien wij onder andere in welke leeftijdscategorie en bij welk geslacht de adviseur het meest succesvol is. De tabellen ‘leeftijd’ en ‘geslacht’ laten van dit bedrijf zien welke score van lead naar afspraak wij voor hen behaald hebben. Dit zijn twee voorbeelden van inzichten die wij hebben. Wij kunnen echter veel meer analyses maken van lead naar afspraak en vervolgens van afspraak naar deal.
We gaan zelfs zo ver dat ons systeem ons exact laat zien wat de score van een adviseur is per advertentie, wervingskanaal en bijvoorbeeld ook per zoekwoord in Google. Vanwege de concurrentiegevoelige informatie tonen we hier verder geen gegevens van, maar hiertoe zijn wij wel bereid in een persoonlijk gesprek met onze accountmanager.
Wanneer wij van de adviseur precies weten waar hij of zij succesvol op scoort, kunnen wij hier in onze lead- en afspraakgeneratie rekening mee houden en zoveel mogelijk afspraken sturen waarvan we weten dat de conversie het hoogst is.
Wanneer u liever met uw eigen CRM systeem blijft werken, is het ook mogelijk uw afspraken te personaliseren. Wij bieden de mogelijkheid uw resultaten eenvoudig in te lezen in ons CRM systeem.





Verdienmodel van de adviseur
Voor de bruto 20 afspraken heeft het bedrijf 20 x € 262,50 = € 5.250 betaald. Op dit moment zijn daar reeds 10 deals uit voortgekomen met een gemiddelde waarde van € 2.400 per deal. Het bedrijf heeft € 5.250 geïnvesteerd en daarmee reeds een omzet van € 24.000 gegenereerd.
Klantcases zelf leads bellen en gefilterde afspraken
Meer informatie?
Bel voor direct contact naar 085 – 004 36 66 of laat in onderstaand formulier een bericht achter en wij bellen u zo spoedig mogelijk op.